Monday 30 December 2013

K R U P

 Eh ? Dah nak sampai ke penghujung tahun 2013 dan akan melabuhkan tirainya dalam beberapa jam sahaja lagi . Terdetik sebentar untuk mengemas kini blog yang telah berbulan lamanya tidak dikemas kini . Berhabuk sikit! Hehehehe.Alhamdulillah sewaktu cuti ni tak la duduk di rumah sahaja , saya turut menyertai beberapa program kerohanian seperti usrah , rehlah , qiamullail perdana dan lain-lain lagi . Walhal sibuk dengan dunia tetapi akhirat tidak akan dilupakan . Alhamdulillah rasa bersyukur kerana Allah memilih saya untuk meyertai program-program tersebut . Program ni dianjurkan oleh Persatuan Siswazah Sabah - PSS dengan kerjasama Kelab Remaja Ukhuwwah Putatan - KRU Putatan. Saya akan selitkan sedikit sebanyak maklumat mengenai KRU Putatan ini :)


 Melahirkan Generasi muda bersahsiah unggul dan berakhlak mulia melalui pendekatan Islam di bahagian Daerah Putatan dengan usrah, aktiviti & program yang menarik."REMAJA HARI INI PEMIMPN MASA HADAPAN" Kalian boleh stay update di FB Fan page mereka: https://www.facebook.com/kruputatan
 Alhamdulillah selama bersama KRU Putatan saya tidak pernah rasa jemu malah rasa manis kerana terjalinnya persahabatan antara kami saudara sesama Islam .


 Bersama KRU Putatan dan beberapa ahli KRU Kota Kinabalu sempena Malam Cinta Rasul di Masjid Bandaraya . Turut serta Ahli AlMawlid (budak berbaju putih dalam gambar) ^_^


Bersama KRU Putatan sempena Usrah Bulanan di Jeti Kg.Dumpil,Putatan :-)


Bersama KRU Putatan sempena Qiamullail Perdana Disember 2013 dengan Temanya
"Sahabat Till Jannah"


Bersama KRU Putatan sempena Rehlah yang diadakan di Kg.Babagon,Penampang :-)


"Ukhuwwah ibarat perahu yang gagah. Jika kita kayuh perahu tersebut bersama , pasti kita mampu melawan aliran sungai ataupun tasik yang deras."


Bersama Pengerusi baru KRU Putatan 13/14 (Baju Kuning), sewaktu permainan perang-perang sempena Rehlah.

  Saya rasa bersyukur kerana Allah pertemukan saya dengan mereka. Jika saya tidak mengenali mereka , mungkin saya masih terus di landasan yang salah. Saya berasa bersyukur dan sangat-sangat gembira . Inilah yang dikatakan "Halawatul Iman" atau dalam Bahasa Melayunya ialah Kemanisan Iman. Salah satu cara untuk mendapatkan kemanisan adalah "Bertemu dan berpisah kerana Allah." Terdapat 7 golongan yang mendapat naungan Arasy Allah di Akhirat kelak dan salah satu daripadanya ialah  "Bertemu dan berpisah kerana Allah." Allahu , moga Allah kuatkan iman kita agar terus berdiri tegak di landasan dakwah yang kita hadapi ini :-)

- 30 Disember 13M / 27 Safar 1435H -

Syukran Jazilan kerana membaca

No comments:

Post a Comment